VARNING: Flera av inläggen på denna blogg innehåller fler än 140 tecken!

tisdag 10 juli 2007

Fasta

I söndags var jag med familjen och bowlade i Kungsbacka. Efteråt gick vi och åt pizza. Sonen orkade inte hela sin barnpizza, så jag åt en stor bit av den utöver min egna mega-Marinara. Jag drack en starköl och slapp köra. Kräkmätt bestämde jag mig för att börja fasta. Strax efter, åt jag en brakmiddag, drack två glas vitt vin och avslutade med en dessert och lite portvin.

Så idag är min första dag på fastan. I morse hade jag tänkt mig att bara dricka te och vatten, men enligt min käresta så får man inte dricka svart te. Detta förvånade mig. Tydligen är det väldigt noga vad som får passera in i kroppen. Jag hade nog planerat lite öl och kaffe om jag ska var ärlig; porter givetvis eftersom det ska vara bra för magen. Men nähä! Ingen alkohol. Jag misströstar inte över det, jag känner mig bara lite smått irriterad ...

En fasta ska hålla på i minst en vecka för att ge önskad effekt; en omstart och rening för kroppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kör snabbvarinten med 3-4 micolax. sen kan du krubba igen renad och redo för gastronomisk overkill und alkohol.

Nickan sa...

Ja, eller varför inte bara hänga sig i snaran med en gång ...

Som danskarna säger: ting tar tid.