VARNING: Flera av inläggen på denna blogg innehåller fler än 140 tecken!

onsdag 11 juli 2007

Fasta dag 2.

Andra dagen utan fast mat och det känns fantastiskt.

Jag blev tvungen att läsa på lite om hur man bär sig åt för att fasta, vilket jag tycker är tråkigt. Jag är typen som inte vill läsa några bruksanvisningar innan jag plockar ihop hemma-bio-systemet.

Men eftersom jag ändå ska fasta, kan jag lika väl göra det ordentligt. Lektion ett: inget kaffe. Lektion två: ingen öl. För att leva upp till lektion tre, den töntigaste av alla lektioner, blev jag tvungen att promenera iväg till torget och köpa på mig det som lektion tre förkunnar att man får stoppa i sig; katrinplommonjos, morotsjos, kamomillte och buljong. Ni hör mesigt det låter, det är bara näbbstövlar och dumstrut som saknas.

När jag ändå var ute och traskade, uppfyllde jag även lektion fyra: motion.

Detta är alltså min andra dag på fastan. Jag är lite omtöcknad i huvudet. Lite slö och disträ.

Under förmiddagen har jag gått från Frölunda till Botaniska trädgården genom Änggårdsbergen. En underbar promenad. Riktigt berusande. Jag har nog aldrig njutit så av naturen som jag gjorde idag. Särskilt Änggårdsbergen ger en inre frid att promenera genom. Där är det lugnt och stilla, vacker natur, till skillnad från Botaniska trädgården som – idag – tedde sig extremt hysterisk i mina ögon.

Under gårdagen gick jag igenom stadium av huvudvärk, magont, värk i tänderna och slutligen frossa. Det låter kanske plågsamt, men det är det verkligen inte, allt känns bara behagligt och skönt. Idag har jag fått ett tiotal finnar över hela kroppen, undrar vad det beror på? Kanske är det kemikalier som puttrar ur kroppen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är du? och var är den riktiga Nickan?
/FREdROCk



PS:Problemet med finnarna skulle kunna bero på att du har kommit i puberteten?

Nickan sa...

Man ska torrborsta sig när man fastar! Så att äckelkemikalierna hittar ut genom huden.

Och vad då ...? Alkisar fastar nästan jämt. JU.