VARNING: Flera av inläggen på denna blogg innehåller fler än 140 tecken!

söndag 17 juni 2007

Nickans blandkasset:

Tidskapseln i amerika visade sig innehålla rost. Gammal kärlek rostar aldrig. Dags att bjuda på lite blandade godbitar från YouTube, lite nostalgi och aptitretare tills dess att jag köpt den digitala vinylspelaren.

Swervedriver - Never Lose That Feeling
Yes! Men varför hittar jag inte "Son of a Mustang Ford"?

Catherine Wheel - I Want To Touch You
Något jag saknar med dagens musik är Crybabyn.

Pond - Agatha
Det här är bra. Sub Pop så det osar om det. B-sidan var ännu bättre. En klar favorit.

Codeine – Loss Leader
Hur många paket House of Bergman rökte jag inte medan jag satt i min storblommiga soffa och lyssnade på denna? Det är ju konstigt att man lever ...

Buffalo Tom – Birdbrain
Riktiga storrökare ... fan, den här jävla låten kunde jag till och med spela på gitarr! Hörde den första gången hemma hos Ekan i Tolg.

Slowdive - Catch the breeze
Gud så deppigt. Och så bra! Slowdive är faktiskt ett band som jag aldrig slutat lyssna på. Så detta är egentligen ingen nostalgi ... jag köpte av någon anledning Slowdives skivor på CD. Fy på mig.

Manic Street Preachers - Motown Junk
Åh, Gud vad bra det är! Och vita braxor och välputsade Dr. Martens är det snyggaste man kan ha.

Dasiy Chainsaw - Love Your Money
Crispin Gray har boa! Jag ville vara som honom. Gray ville nog vara Steve Marriot. Marriot rökte också, precis som mig. I sängen och dog.

Nymphs – Sad And Damned
Inger Lorre köpte en boa för sina sista stålar. Och kissade på Geffens skrivbord. Hon är säkert också död.

S*M*A*S*H - Real Surreal
Fan, inget bra ljud. Men det enda jag hittade med S*M*A*S*H. När jag flyttade till Gbg kring millenieskiftet kunde man köpa fullängdaren på CD på Bengans för typ 40 spänn. Klart jag gjorde det! Det finns säkert ett par exemplar kvar utifall ni är intresserade.

Inga kommentarer: