VARNING: Flera av inläggen på denna blogg innehåller fler än 140 tecken!

måndag 14 maj 2007

Spiderman 3.

PG och jag var och såg den nya Spiddefilmen. Jag blev inte särskilt imponerad, jag hade heller inga förväntningar på att jag skulle bli det. Genom hela filmen satt jag och höll på att dö för att jag inte kunde bli klok på var jag hade sett han som spelade Sandman i för annan roll. Ansiktet var så bekant, men poletten vägrade trilla ned. Efter filmen släntrade vi bort till 7:ans ölhall, där de är så pass ordentliga att de serverar rumstempererad porter, och PG berättade att det var den blonde killen i Sideways som var Sandman. Thomas Haden. Just det. Han och hans roll var behållningen av filmen. Och Bruce Cambpell i en liten roll. Och Stan Lee i en ännu mindre ...

En film om Venom kunde blivit hur bra som helst. Men ... jag säger ärligt att den tecknade Spidermanfilmen om Venom är grymt mycket bättre. Så det blir ingen respekt för Sam Raimi den här gången. Och skulle inte Rhino varit med? Va!? Klippte de bort honom?

Inga kommentarer: